Zafunduj tuning swojemu motocyklowi przy pomocy wysokociśnieniowego tłoka! Powoduje zwiększenie kompresji i wzrost osiągów.
ProX jest największym na świecie producentem tłoków wyścigowych. Od 1975 roku dostarcza bardzo dobre produkty w konkurencyjnych cenach. Tłoki ProX pod względem jakości w niczym nie odbiegają od oryginałów, różnią się jedynie niższą ceną.
Wykonane z jednego kawałka aluminium używanego w przemyśle lotniczym, obrobione przy pomocy szlifierek typu CNC, gwarantują precyzję wykonania i niezawodność. Tłoki ProX do silników 4-suwowych są odlewane na Tajwanie i obrabiane w Japonii.
Wszystkie tłoki są dostarczane wraz z pierścieniami i sworzniami tłokowymi najwyższej jakości.
Wybierz tłok dla siebie:
B - zalecany do wszystkich używanych cylindrów
A - do nowych cylindrów
Tłok B jest o setne milimetra mniejszy niż tłok A, aby zrekompensować ubytki na skutek zużycia materiału. Analogicznie, tłok C jest większy niż B.
Uwagi dotyczące wymiany tłoka:
Jeśli stary tłok uległ uszkodzeniu, należy najpierw zlokalizować przyczynę i usunąć usterkę. Używanie niewłaściwej mieszanki paliwowej czy błędne ustawienie zapłonu może prowadzić do wypalenia elementów tłoka.
Jeżeli stary tłok został rozbity, to należy zdemontować skrzynie korbową i dokładnie usunąć resztki metalu i inne pozostałości.
Należy sprawdzić zużycie cylindra. Zużycie następuje nierównomiernie, dlatego tak ważny jest właściwy dobór rozmiaru tłoka.
Podczas montażu tłoka:
Zawsze wymieniaj uszczelki na nowe!
Zainstaluj pierścienie tłokowe na tłok. Pamiętaj przy tym, że niektóre tłoki wyposażone są w stożkowe pierścienie Keystone, które łatwo mogą zostać ustawione w nieprawidłowy sposób.
Nasmaruj wszystkie elementy olejem silnikowym 10W30 lub 10W40.
Przed zamknięciem skrzyni korbowej, sprawdź czy elementy poruszają się prawidłowo w cylindrze.
Regenerowane silniki wymagają dotarcia. Ustaw gaźnik na przyjęcie nieco bogatszej mieszanki paliwa. Unikaj jazdy na bardzo wysokich lub bardzo niskich obrotach, staraj się też różnicować prędkość motocykla i unikaj gwałtownych przyspieszeń. Po remoncie silnika, dodaj olej do paliwa.
Tłoki produkowane są w ogromnych ilościach co powoduje, że sam materiał stanowi znikomą część kosztów, dlatego producenci nigdy nie oszczędzają na samym surowcu. Jeśli tłok ulegnie uszkodzeniu to nie wynika ono z fabrycznej wady tłoka. Najczęstszą przyczyną jest zamontowanie tłoka w nierównym cylindrze, błędny montaż, nieprawidłowe ustawienia gaźnika, zła mieszanka paliwowa lub uszkodzenie korbowodu, ewentualnie wału korbowego.
ProX jest największym na świecie producentem tłoków wyścigowych. Od 1975 roku dostarcza bardzo dobre produkty w konkurencyjnych cenach. Tłoki ProX pod względem jakości w niczym nie odbiegają od oryginałów, różnią się jedynie niższą ceną.
Wykonane z jednego kawałka aluminium używanego w przemyśle lotniczym, obrobione przy pomocy szlifierek typu CNC, gwarantują precyzję wykonania i niezawodność. Tłoki ProX do silników 4-suwowych są odlewane na Tajwanie i obrabiane w Japonii.
Wszystkie tłoki są dostarczane wraz z pierścieniami i sworzniami tłokowymi najwyższej jakości.
Wybierz tłok dla siebie:
B - zalecany do wszystkich używanych cylindrów
A - do nowych cylindrów
Tłok B jest o setne milimetra mniejszy niż tłok A, aby zrekompensować ubytki na skutek zużycia materiału. Analogicznie, tłok C jest większy niż B.
Uwagi dotyczące wymiany tłoka:
Jeśli stary tłok uległ uszkodzeniu, należy najpierw zlokalizować przyczynę i usunąć usterkę. Używanie niewłaściwej mieszanki paliwowej czy błędne ustawienie zapłonu może prowadzić do wypalenia elementów tłoka.
Jeżeli stary tłok został rozbity, to należy zdemontować skrzynie korbową i dokładnie usunąć resztki metalu i inne pozostałości.
Należy sprawdzić zużycie cylindra. Zużycie następuje nierównomiernie, dlatego tak ważny jest właściwy dobór rozmiaru tłoka.
Podczas montażu tłoka:
Zawsze wymieniaj uszczelki na nowe!
Zainstaluj pierścienie tłokowe na tłok. Pamiętaj przy tym, że niektóre tłoki wyposażone są w stożkowe pierścienie Keystone, które łatwo mogą zostać ustawione w nieprawidłowy sposób.
Nasmaruj wszystkie elementy olejem silnikowym 10W30 lub 10W40.
Przed zamknięciem skrzyni korbowej, sprawdź czy elementy poruszają się prawidłowo w cylindrze.
Regenerowane silniki wymagają dotarcia. Ustaw gaźnik na przyjęcie nieco bogatszej mieszanki paliwa. Unikaj jazdy na bardzo wysokich lub bardzo niskich obrotach, staraj się też różnicować prędkość motocykla i unikaj gwałtownych przyspieszeń. Po remoncie silnika, dodaj olej do paliwa.
Tłoki produkowane są w ogromnych ilościach co powoduje, że sam materiał stanowi znikomą część kosztów, dlatego producenci nigdy nie oszczędzają na samym surowcu. Jeśli tłok ulegnie uszkodzeniu to nie wynika ono z fabrycznej wady tłoka. Najczęstszą przyczyną jest zamontowanie tłoka w nierównym cylindrze, błędny montaż, nieprawidłowe ustawienia gaźnika, zła mieszanka paliwowa lub uszkodzenie korbowodu, ewentualnie wału korbowego.